Realizacje

Wyzwanie

  • Pierwszy na świecie wysokonapięciowy wymienialny przez użytkownika system zasilania dla ekstremalnego zastosowania, jakim jest motocykl elektryczny,
  • Konstrukcja mechaniczna oparta o 3 moduły z systemem kasowania luzu wewnątrz cell-holderów.

Rozwiązanie

  • Motocykl podczas pracy pobiera moc szczytową 25kW (34KM), prąd pracy wynosi wówczas ok. 100A, napięcie ok. 250V,
  • Ze względu na parametry zastosowano hermetyczne przekaźniki na każdym obwodzie baterii (układając je ściśle w obudowie, z zachowaniem odstępów izolacyjnych od obudowy). Bateria rozgrzewa się do ok. 65oC, po zakończeniu pracy musi stygnąć do temp. 40oC, aby można ją ponownie ładować,
  • Opracowano system rozprowadzania ciepła wewnątrz pakietu tak, aby wykorzystać zdolność emisji promieniowania podczerwonego czarnej obudowy i skrócono czas chłodzenia do akceptowalnych przez użytkownika 45 minut.

Wynik

  • Czas chłodzenia baterii po maksymalnym rozładowaniu skrócił się do 40-45 minut,
  • System zasilania został w pełni homologowany, włączając w to testy zderzeniowe,
  • Start produkcji seryjnej motocykla nastąpił w 2013 roku,
  • W 2018 r. dokonano aktualizacji podnoszącej pojemność baterii o 50%.