Przełom w temacie produkcji ogniw do zasilania pojazdów elektrycznych?

Europa, a konkretnie Francja i Niemcy, podjęła inicjatywę dotyczącą zbudowania fabryk ogniw do zasilania pojazdów elektrycznych. Do tej pory rozmowy toczyły się wyłącznie na poziomie ministerialnym, bez zaangażowania konkretnych koncernów, a więc cała sprawa pozostawała raczej w strefie planów i teorii.

Wraz z 1 maja 2019 r. sytuacja odwróciła się; plany nabrały konkretnych kształtów, a wstępne działania postępują w szybkim tempie. W związku z rozpoczęciem produkcji baterii, w Niemczech i we Francji powstała koncepcja stworzenia konsorcjum PSA + OPEL + SAFT Batteries przy wsparciu Komisji Europejskiej. Rządy przeznaczyły wstępnie niemałe środki – Niemcy 1 miliard euro, a Francuzi 700 milionów. 

3 maja zwołano konferencję prasową ministrów gospodarki i energii Niemiec i Francji oraz przedstawicieli koncernów PSA i SAFT, podczas której oficjalnie ogłoszono powstanie konsorcjum. Informacja ta szybko wzbudziła zainteresowanie wśród inwestorów oraz zwróciła uwagę Komisji Europejskiej. Początkowe kapitały wzrosły do poziomu 5 – 6 miliardów Euro, a Komisja EU obiecała dofinansowanie na poziomie 1,2 miliarda. Szereg kolejnych państw członkowskich pozostaje zainteresowanych włączeniem się do inwestycji (m.in. Włochy, Belgia, Polska, Austria i Finlandia).

Możliwe, że skoro w sprawę tym razem zaangażowane zostały liczące się w świecie koncerny, to właśnie jesteśmy świadkami pewnego przełomu w temacie produkcji ogniw do zasilania pojazdów elektrycznych na terenie Europy.

(PSA wspólnie z Oplem – drugi na świecie producent samochodów; SAFT – pierwszy na świecie producent nieładowalnych ogniw litowych oraz lider w produkcji akumulatorów).

Więcej informacji: https://www.electrive.com/2019/05/01/psa-opel-and-saft-battery-consortium-ready-to-go/

<< wróć do listy artykułów