Giga fabryka – AKASOL

AKASOL, znany z projektowania i budowy systemów zasilania dla autobusów i pojazdów użytkowych MERCEDESA, informuje o budowie dużego zakładu w Darmstadt w Niemczech oraz drugiego zakładu w Michigan w USA o podobnej wielkości.

„AKASOL przyjął nomenklaturę Tesli i nazwał nową fabrykę akumulatorów w Darmstadt w Niemczech „Gigafactory 1.” Niemiecki producent akumulatorów zlecił firmie Manz dostarczenie w pełni zautomatyzowanych linii produkcyjnych dla wysokoenergetycznych modułów akumulatorowych w nowym zakładzie i amerykańskim zakładzie w Hazel Park w stanie Michigan. Całkowita wielkość
zamówienia na urządzenia produkcyjne może osiągnąć 20 milionów euro.
AKASOL buduje nowe moce produkcyjne na bazie dużego zamówienia od producenta pojazdów użytkowych i ma nadzieję rozpocząć produkcję seryjną w nowym Gigafactory 1 do połowy 2021 r.
Firma twierdzi, że nowe systemy akumulatorowe AKASystem AKM CYC, które będzie produkować w tej lokalizacji, osiągną wyższą gęstość energii niż obecne systemy, umożliwiając komercyjne odległości EV 600-800 km.

Przy całkowitej wydajności do 5 GWh w nowym Gigafactory 1 w Darmstadt, AKASOL ma dobrą pozycję dla dostarczania ilości uzgodnionych z naszym seryjnym klientem w nadchodzących latach”, powiedział Sven Schulz, dyrektor generalny AKASOL. „Ponadto Gigafactory 1 będzie ważną podstawą do dalszego rozwoju naszych mocy produkcyjnych w Ameryce Północnej, gdzie od początku 2022 roku będziemy instalować Gigafactory 2 z prawie identycznym sprzętem produkcyjnym”.

AKASOL planuje także budowę nowej siedziby, w tym najnowocześniejszego centrum testów i walidacji, na terenie o powierzchni 20 000 metrów kwadratowych obok Gigafactory 1.
„Do końca tego roku zainwestujemy około 60 milionów euro w infrastrukturę naszej nowej siedziby głównej i Gigafactory 1 w Darmstadt”, powiedział Carsten Bovenschen, dyrektor finansowy AKASOL.

Na zdjęciu niżej widać, że ich moduły dla systemów autobusowych o dużej energii (zasięgi jazdy 600 – 800km, czyli energie w skali nawet 1000kWh [1MWh]) są oparte o ogniwa CYLINDRYCZNE.

Firma twierdzi, ze ich systemy będą miały wyraźnie większą gęstość energii niż obecnie.

Więcej informacji – tutaj

<< wróć do listy artykułów